Sudahlah Si Cantik Jelita

Assalamualaikum.
credit to: imagesbuddy
Sudahlah si cantik jelita.

Kadang kita terlalu mengejar sesuatu bukan milik kita.
Kadang kita terlalu mencari sesuatu bukan takdir kita.
Kadang kita terlalu melekakan diri pada sesuatu bukan untuk kita,
Kadang kita terlalu mengharap sesuatu indah bukan pada masanya.

Tiba masanya untuk berubah arah.

Tinggalkan segalanya dibelakang.

Carilah kekuatan diri,
Mengharapkan ia datang sendiri?
Itu belum pasti.

"WAKE ME UP EACH TIME WHEN I START TO FALL ASLEEP.
KEEP ME ON THE RIGHT TRACK"

Bagi aku, aku sangat suka,
Langit malam takda bintang,
Laut luas macam takda penghujung,

Sebab semua tu buat aku rasa tenang, hati dan fikiran jadi kosong,
Buat aku fikir yang hidup ni masih jauh, jangan disia-sia,
Buat aku fikir perjalanan aku belum sampai ke penghujung.

Terlalu abstrak untuk dicerita.

Everything is just like an art,
An art doesn't have to look nice,
Because,
An art just have to make you feel something,
And that 'something' cannot be explained.

counting the days. see ya :)

Comments