TIPS & TUTORIAL: Cara Kemas Baju dalam Almari/Loker yang Kecil

Assalamualaikum.

okayy guys. lamanya tak update blog. *asyik asyik ayat yang sama bila nak update blog, cehh bosan*

so tengok title tu pon dah tau apa tersirat dan tersuratnya entry kali ni. hehe.

ni aku nak kasi tips and tutorial lah untuk mereka yang taktau cemana nak manage baju-baju yang banyak dalam loker kecik, and mereka yang kadang-kadang pelik cemana aku boleh sumbat baju belambak dalam loker/almari aku sedangkan loker aku tu besaq kelemboi ja. *sila muntah monggek, aku tengah bangga diri ni*

so kiranya kita ni tengah belajar cara nak minimize ruang lah. haa, ingat senang ke nak menyempit?

nah, tengok gambar ni. praktiskan sebaik mungkin. nescaya berbahagialah kamu melihat loker/almari baju kamu padat dengan baju segala macam poket doraemon :D
ni size loker aku yang sekarang. ni masa kosong.
ni masa dah diisi penuh dengan baju-baju segala.

okay, dah dapat ilham dah cemana? hahaha, cehh poyo gila.

sat nak bagitau, title tu macam over gila ja. kan? okay dah, senyap. pegi lipat baju, mak dah marah tu bilik sepah.

oh ya, jangan lupa bila nak lipat baju tu, make sure buat tulang lipatan. kiranya lipat-lipat tu bagi kemas, barulah senang nak susun.

*ceyy, padahal bila tengok balik ada je yang aku lipat cam belacan goreng*

biasalah, nak bagi motivasi kenalah nampak macam kita ni bagus gila, barulah orang percaya. kan kan? :P

tapikan, mak aku kata, aku lipat baju macam arwah opah belah abah aku lipat. kemas katanya. tapi betoi ka mak aku nak kata kemas? ke dia nak kata aku lipat baju macam orang tua? -.-"

okay, dah habis dah tutorial berharga dari aku. tata busuk :D

haa lagi satu nak tambah, nampak dak kain batik tu? okay good. dengar ni, sapa taktau pakai kain batik takboleh kawen. HAHAHAHAHA takut lettuw.

Comments

  1. keciknye locker.adui,mcm mane la nk susun nanti. baju berlambak.xpi tak tahu nak bawak yang mane. hmmm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. rilex. adik dapat offer mana? kalau matriks, jangan risau. loker dia dua kali ganda loker akak sekarang ni. macam gambar atas sekali tu :)

      kalau u, akak taktahulah cemana. good luck ye dik sambung belajar :)

      Delete

Post a Comment