Sambung Degree di Universiti Malaysia Terengganu (UMT)

Assalamualaikum .

hi ebelibadi !

okay gedik gila -.-

so daripada title tu pon dah tahukan apa yang saya nak cakap . hm , so hari kedua puasa , khamis haritu result UPU keluar untuk students STPM/Matrikulasi/Diploma dan setaraf .

aku check lambat gila . dah petang nak berbuka baru check sebab time tu baru aku tau rupanya result keluar . ikot jangkaan keluar jumaat . so aku pon buat bodoh je lahh . cool lah katakan *bajettt*

tetiba kawan aku si Mey cakap , ' weh ko dapat mana ? aku dah check dah ni '

teros aku call dia tanya kengkawan aku yang lain dapat mana semua . lepastu g mandi siap segala baru aku check .

jawapannya,
Ijazah Sarjana Muda Sains (Sains Biologi) di Universiti Malaysia Terengganu (UMT) 

hoho , lepasni aku jadi orang pantai timur lah . Alhamdulillah . 

okay aku memang suka Bio pon since masuk Sem 2 kat Matriks . tapi Mey nak tukar dengan aku sebab dia dapat Maths Kewangan kat USIM . dia jeles tak dapat masuk lab dah lepas ni . haha .

tapi dia taktau , lagi banyak masuk lab maksudnya lagi banyaklah lab report aku kena buat lepasni -.-  

okay ni short update . nak cepat ni . nak isi banyak forms , sebab esok nak buat medical check up and so on .

oh ya , sesiapa yang ada experience disini share lah sikit ye ? hihi thanks :D

and yeah , do pray the best for me guys . thank you !

Comments

  1. kamu wat medical check up kat hospital kerajaan ke swasta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hospital swasta. Taiping medical centre under KPJ. umt nak doctor yg berdaftar,so doctor hospital swasta yg berdaftar pon boleh.

      Delete
  2. congrats and hi.welcome to umt's biological sciences family.im one of ur senior.:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi too kak :D

      waa segannya kita senior tegur . akak senior second year ke senior final year? hahaha . mohon diberi tunjuk ajar kat sana nanti ye kak? :)

      Delete
    2. dah final year.okay terasa tua di situ.inshaallah.really looking to see u guys soon.:D

      Delete
    3. oh ohh . hehehe , alah tua sikit je kak . okay , insyaAllah jumpa akak kat sana nanti :)

      terima kasih ye datang lawat junior akak kat sini , muahahaha :D

      Delete
  3. Maaf..nak masuk umt nie senang ke??muet band berapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau syarat umum tu band 1 dah boleh masuk. Tapi setiap kos tu ada syarat khusus dia, ada yang perlu band 3, or etc.

      Delete
  4. salam, upu smlm sy dpt kos sains biologi.. alhamdulillah .. blajar dia mcm mana ? oke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sc bio kat umt ke? Welcome to biologist family :)
      Okay je belajar dia. Tapi busy sikitlah sebab kalau sc bio umt, degree dia 3 tahun je kan.

      Delete

Post a Comment