Pertandingan Menulis Surat 1 Malaysia 2013

Assalamualaikum .


okay , based on the title above , i wanna share this with all of you . walaupun sebenarnya this competition dah lama keluar , but then , mungkin masih ada antara kita yang belum noticed or terlepas pandang , atau tak berminat nak join .

competition ni dianjurkan oleh Pos Malaysia , Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM/MCMC) , Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM/MOE) , dan Kementerian Penerangan,Komunikasi & Kebudayaan .

- DEADLINE 31st JULY 2013 -

mungkin ada yang kata join competition ni belum tentu menang or maybe tak berbaloi kan ?

please take your word back .

*am i too serious now ? well sorry :P *

sebabnya , kalau tak menang pon , cuma hantar penyertaan sahaja pon dah dapat sijil penyertaan peringkat kebangsaan . then kalau menang , haa lagi bagus , dapat hadiah + sijil penyertaan & penghargaan peringkat kebangsaan . 

competition ni elok di join oleh mereka yang kurang active dalam koku , macam saya dulu :P sebab kurang active , saya join competition yang macam ni , sijil peringkat daerah ada sikit , negeri takde langsong , alhamdulillah peringkat kebangsaan ada 5 and peringkat antarabangsa ada 1 . hihi .

certificates ni banyak bantu masa interview nanti , terutamanya interview untuk sponsorship JPA ke MARA ke, apa-apa lah .

and tak salah saya starting from this year atau last year ada kelainan pada competition ni dimana penyertaan dibuka kepada peserta berumur 18 dan keatas .

click link ni untuk tahu maklumat pertandingan and borang pertandingan okay ?
Pos Malaysia . Facebook Pertandingan Menulis Surat 1Malaysia . SKMM .

ni contoh surat yang saya pernah hantar yang dapat Naib Johan tahun 2011 kategori B . boleh ambil ayat -ayat yang mungkin sedap didengar dalam esei ni okay ? ilmu tu cikgu-cikgu yang kasi , sama-sama manfaat :)

tapi terms and conditions for this competition , penganjur tulis jangan tiru , disqualified korang nanti .

and kalau korang jadi Johan , sekolah dapat RM 3000 tau !

okay , ringankan tangan anda sekarang !

Comments