Motivational Monday - Haramlah

Assalamualaikum .

hi guys !

tadi jalan-jalan jumpa satu artikel menarik pasal halal haram ni . so , aku pon share lah sikit apa yang aku dapat ^^ ini kiranya conclusion aku lah .

tahu tak apa hukum pegang anjing atau babi ? tahu apa hukum pegang boyfriend/girlfriend ?
pegang anjing atau babi :
- tak dosa , cuma kena samak je .
- haram dimakan kecuali darurat .
pegang boyfriend/girlfriend :
- haram , sebab bukan muhrim .
- dimakan ? aish , kot ye pon cannibals , jangan lah kejam nauu :P

which one kita prefer ?

frankly speaking , aku pon takut kalau nanti aku buat macam ni jugak . so , this message aku takdelah 100% nak sampaikan pada yang membaca , but , this message yang utamanya ditujukan untuk diri aku sendiri .

biasalah , nama pun manusia , kadangkala kita alpa dengan keadaan sekeliling . so , apa salahnya kalau kita saling mengingatkan antara satu sama lain . kan ?

ni pulak aku jumpa something yang sangat best untuk di-share by Aiman Azlan :)
# sila tegur dengan berhemah jika saya salah . sebab manusia takkan nampak salah diri sendiri , melainkan ada yang menyedarkan kita tentang itu .
# hope this post will give us some valuable knowledge ^^

Happy reading and have a nice day :)

Comments

  1. nice post beb .. org yg soleh e2 x buat kebaikan sorng2 .. tp .. die ajak org laen tok jd baik .. n as a muslim .. kte kne slalu ingt -m'ingati ..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks beb . jom lah kita jadi soleh dan solehah sama-sama :)

      Delete

Post a Comment