Boyfriend vs Bestfriend

Assalamualaikum.


Hi peeps . okay actually today aku memang malas nak update any entry . malas nak fikir . but ..... 


# before baca entry aku hari ni tentang apa , lebih baik tenangkan diri dan cuba untuk tidak terasa . thank you #


haha *continue from but .. *  something attract me to write . friend of mine asked me just now , he / she said , " Tiq , kalau ko ada boyfriend , ko akan pentingkan which one ? your bestfriend or your boyfriend ? sanggup tak ko tinggalkan bestfriend yang ko selalu hang out and you all sangat closed demi your boyfriend and dah tak layan bestfriend ko tu . Ko selalu hang out , tapi dengan boyfriend ko je , and tak pernah nak ajak bestfriend ko yang lain ni join sekali-sekala . ko keluar dengan kawan-kawan ko yang ada boyfriend je , yang takde ko dah makin buat bodoh . " - aku dah combined all the question -


hm , see . agak complicated . well , since i dont know what kind of spontaneous answer should i answered , so , i'm just silent *thinking maybe* haha , tak , speechless sebenarnya !


so this is it . baru now terasa nak fikir and explain one by one . 


Question 1 :
 " Tiq , kalau ko ada boyfriend , ko akan pentingkan which one ? your bestfriend or your boyfriend ? "


Ans : okay , aku taktahu lah cemana . tapi pada aku nak kata both tak penting tu takdelah .
- bestfriend adalah someone yang baik and rapat dengan kita and juga orang yang kita selalu sembang / cerita masalah atau sembang apa-apa . and juga yang ada bila kita susah dan senang . thats what bestfriend do .
- tapi yang boyfriend ni pulak adalah someone yang telah 'mencuri dan merompak' hati kita . frankly speaking , memang kita akan sayang gila lah kat si boyfriend ni kan ?
- well , susah nak cakap kita akan pentingkan yang mana satu . dalam hidup ni pilihan adalah something yang sangat susah kita nak buat . ada advantages and disadvantages from all the decision we made . diluah mati emak , ditelan mati bapak / diluah muntah , ditelan tercekik . for me , seimbangkan lah . janganlah bila kita ada boyfriend , kita sampai tinggal kawan-kawan kita . belajar menghargai orang yang menghargai kita ^^

Question 2 , 3 , etc : 
" sanggup tak ko tinggalkan bestfriend yang ko selalu hang out and you all sangat closed demi your boyfriend and dah tak layan bestfriend ko tu ? Ko selalu hang out , tapi dengan boyfriend ko je , and tak pernah nak ajak bestfriend ko yang lain ni join sekali-sekala . ko keluar dengan kawan-kawan ko yang ada boyfriend je , yang takde ko dah makin buat bodoh ? "


Ans : okay . janganlah buat macam tu . tak baik . nanti manalah nak tahu , kita tiba-tiba takde jodoh dengan si boyfriend , hm masa tu kita mesti cari bestfriend kan ? masa tuu baru lah kita akan hang out balik dengan bestfriend kan ? masa tu barulah kita tahu nak menghargai orang kan ? *aku cakap kita akan cari bestfriend balik sebab mostly kita akan refer pada kawan sebab kawan ni sebaya dengan kita or sekepala* apa-apa pon , takbaik lah buat orang macam tu . tinggal yang ini pegi pada yang itu pulak , lepastu bila yang itu tinggal kita , baru kita nak balik pada yang ini . 


here aku takdelah maksudkan yang kalau kita nak keluar dating mesti ada kawan-kawan . NO . its not true . cuma maksud aku , kita jangan lah lupa pulak nak luangkan masa kita dengan kawan-kawan . kalau keluar asyik dengan boyfriend and dengan kawan-kawan yang ada boyfriend je , yang takde ni janganlah kita nak buat bodoh je .


apa-apa pon , tanyalah diri kita sendiri . sanggup tak kita kalau kawan kita buat kita macam tu ? terasa tak hati kita kalau kawan kita buat macam tu ? sakit tak hati kita bila tahu kawan yang lain hang out and kita ditinggalkan ? marah tak kita bila kawan kita hang out dengan kawan-kawan yang lain sekali dengan boyfriend dorang , happy-happy , amek gambar penoh sebaldi and kita tak diajak join langsong ? padahal itu semua kawan baik kita . sanggup ? kalau sanggup takpelah (",)


remember , what we give , we get back
"A friend is someone who is there for you when he'd rather be anywhere else." - Len Wein
 
" It's not to late to learn how to appreciate everyone who comes in our life . "
okay , ini cuma jawapan aku untuk soalan tu jelah . tak semua yang aku cakap ni betul . jawapan ini umum . and ada juga aku masukkan some advice daripada kawan-kawan aku yang indirectly mereka kata pada aku ^^


# all the great and correct opinion comes from Allah , and the bad one comes from my own mistakes . i'm sorry if you disagree with my opinion #


Have a nice day peeps 

Comments

  1. when we talk bout fren and love . . it was vry2 hard decision 2 make . . i agree with ur opinion . .balance an mse anda dgn kwn n pkwe/mkwe . . x rugi ap pon . . u dpt ur fren n u get ur boyfren . . . n if u x dpt ur boyfren/girlfren . . at least u get ur fren . . u x kn ilang due2 ! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks for agreed . hm , betul betul . insyaAllah takkan hilang dua-dua .
      # jangan tinggalkan orang yang sayang kita untuk orang yang kita sayang , sebab one day orang yang kita sayang tu akan tinggalkan kita untuk orang yang mereka sayang #

      Delete

Post a Comment