BIRTHDAY AMILIA NABILA !

Assalamualaikum.


heyy guys ! heyy belogg ! okay , hari ni 6 Dec , tapi aku nak cerita kisah awesome aku and mereka on 5 Dec . don't mind right ? 


Before that , walaupun birthday si Amy ni semalam , takpe , aku nak jugak wish kat dia , AMY , HAPPY BIRTHDAY . MAY ALLAH BLESS YOU . BE HAPPY NO MATTER WHAT HAPPEN . BE MATURED *booo , haha* , BE A GREAT DAUGHTER , BE A GREAT WIFE and LOVER *future*, BE A GREAT FRIEND , BE A GREAT PERSON , and NEVER FORGET ALLAH ! I LOVE YOU . WE LOVE YOU . 


okay , here aku nak cerita daripada mula lah . sehari sebelum birthday si Ami ni , Abby text aku , ajak buat surprise untuk Amy . *kat sini aku taktau sape mastermind dia , sebab semua take action*   lepastu kitorang pon plan lah ajak Fara and Fiqa and Diya Cinta sekali and etc .  lagi ramai lagi lah best , baru lah happy sikit kan ? tapi Diya Cinta ada hal , and tak dapat join , its okay dear . yang boleh cuma : aku , ain , syera , abby , qmeela , fara and fiqa . zeimy kat ipoh :'(


Lepas tu bila dah start pukul 12 am , birthday Amy , kitorang tak wish pon kat dia , lantak je . haha . kat fb pon buat bodoh jea . Zeimy and Abby je yang wish . yang laen semua buat tak kesah . hehe , Amyy sorry . and then , pagi nya lepas aku pegi kelas TK *paper TK aku kan tak habis lagi , so kena lah attend class . takpayah nak gelak sangat lah hoi * , singgah rumah Abby , amek Abby and Ain , lepastu tunggu Fara and Fiqa datang .


On that time pulak lah , something bad had happened . Qmeela ter-accident masa otw nak ambil Syera , tapi tak terok lah , orang yang langgar dia , kaki dia bengkak sikit . Lepastu tunggu dia buat x-ray kejap kat TMC , kitorang yang laen ni konvoi pegi ambil Syera and teros pegi rumah Qmeela . settle semua kat sana , semua dah ada , we're heading to Secret Recipe , Tesco nak beli cake and tepung untuk Amy . weee ~


and the things goes on . banyak gila traffic light kitorang langgar ==' , tak ikot rules jalan raya gila lah hari tuu . haha . btw , lupa nak cakap , kitorang komplot benda ni dengan mak ayah Amy . haha . masa nak tunggu kitorang siap sampai rumah dia semua , ayah dia bawak dia keluar jalan-jalan , in order taknak bagi dia tau lah kitorang nak datang ni . lama kot ayah dia bawak pegi jalan . starts dari pukul 12 dia keluar dengan ayah dia , sampai pukul 3 lebih . mak Amy siap cakap lagi , " ayah dia dah tak larat nak bawak dia dah " . haha . mak Amy pulak buat lah makan-makan sikit :) 


masa first sampai , mak dia bawak kitorang pegi ke pintu belakang . ye lah , surprise , nak baling tepung kan . then , mak Amy bawak lah Amy ke pintu belakang . 


elok jea dia tersembul kat muka pintu tu teros kitorang campak tepung . haa , amek kau ! Amy masa tu pakai tudung coklat , cardigan hitam + dress coklat *kot* . tapi lepas kena tepung , hmm , takde dah colour semua tuu . habis jadi putih . hoii , memang lebih putih dari opera cina tahu ? haha . seriously said , kat pintu belakang rumah Amy tu memang tak nampak lantai dah , semua tepung ! kitorang ni pon habis kena tepung .
# tapi yang aku tak paham tu , asal aku kena sama banyak je dengan amy kena ? grr !


# taadaaa ! this is the video of baling baling the tepung . i can put it , actually . thank you FARA AINAA :)




lepastu mak dia suruh kitorang semua mandi ramai-ramai kat luar tu . haha . memang best lah kalau dapat hoii ! tapi , kitorang lah pulak tak teringat langsong nak bawak baju , kalau aku tau la , dah sah sah aku bawak spare . rugiii  T_T . 


okay , lepas tu semua masok rumah , tunggu amy tukar costume putih dia tu dulu , and baru lah pegi makan . haha . dah pasang lilin bagai kat Hazel Cheese cake tuu , nyanyi lagu Happy Birthday . kitorang suruh lah Amy tiup lilin , make a wish ,and potong kek , *amy time ni macam blur gila , taktau nak buat apa . maybe dia terkejut kot * 


Secret Recipe's cake :)

okay ni hanya rupa cake Amy , aku amek gambar ni kat google image . haha
Mak Amy masak memang best ! serious , tak tipu . on that day , mak dia buat spagetti , mee goreng , nasi goreng , ayam goreng , roti sosej goreng , dan air oren *air goRENG* . sedap kottt ! thank you cikgu :)


this video masa 'makan-time' :)

okay selesai makan semua , kitorang pon dah nak balik lah , nak hantar Ain balek hostel , family dia dah sampai dari Tapah . lepastu dah settle , semua transit kat rumah Abby , then balek ke own destination . aku pegi hantar Syera dulu kat rumah dia , Fara hantar Ain pegi hostel . 

okay , DONE ! 


✎ : aku harap Amy akan ingat birthday dia kali ni .
✎ : aku harap Amy tak lupa kitorang .
✎ : kitorang tak beli telur sebab , nanti habis lah kitorang kena sekali . cemana nak naek moto hodoh-hodoh mcm tu kan ? haha


Have a nice day peeps :)

Comments