Taiping International Marathon 2012

Assalamualaikum .

Hello peeps !

so today is 16 Sept. 2012 , Sunday , Hari Malaysia . first of all , Selamat Hari Malaysia to all Malaysians .

secondly , hari ni kat Taiping ada Taiping International Marathon 2012 for the second time :D whoaaaa ~ and you know what , im participated in this running ! terkejut tak ? *eh dah , tutup lah mulut tuu* okay , fyi aku masuk untuk category R (14-19 years Female 5km) dengan adik aku . hihi .

my main aim participated this running is JUST only to get the certificate . because it is international event . and im a matriculation students , so nanti kena fill UPU again lepas matriks kan . so its worth it right ? and , nanti kalau ada interview untuk keje or scholarship , certificates yang macam ni lah yang akan bantu kita untuk lebih dipandang oleh interviewers . world nowadays are so competitive . you dapat 4flat , but you cant speak eloquently in English , and some of your friends got 3.9 , they're very good in English , automatically the interviewers will choose your friends and definitely not you . sebab saingan sangat hebat , dunia sekarang ni terlalu ramai orang cerdik pandai .

betol ke? kot .

so , back to the main title .

Running untuk category aku tadi starts at 0700 hours , but then we've to report at 0630 hours . orang agaklah ramainya . dekat website event tu dia kata hanya 4000 penyertaan je , tapi aku rasa tadi macam nampak more than 4000 je . ramai .

berkumpul di Padang Esplanade, Taiping . start lari at 0703 hours , 5 km , and i reached the finish line at 0745 hours . my iPod's calculation for my workout today is 42 minutes 24 seconds for 5km . 195 calories burned . i took about 8 minutes per kilometre .
5 km route .
tapi , apa yang aku bangga dengan diri sendiri adalah , iPod said *serious - iPod aku ada suara boleh bercakap* , 1km reached , another 4km to go . and then dia merepek bagitau calories lah , itu lah ini lah . masa dia cakap 1km tu , im still keep jogging non-stop and aku mampu jogging almost 2km non-stop ! wow ! itu pencapaian yang sangat baik untuk diri aku yang malas exercise sebenarnya . sebab before this , aku cepat je semput . hmmph . lepastu aku jalan laju , jogging , jalan laju, jogging sampai lah kat finishing line ......

YAHOOOO ! i got the MEDAL !
believe it or not ? HAHA Alhamdulillah .
okay , ni shirt aku . bibs oreng tuu ! semangat i nak lari :D category R . no 4175 .
Early in the morning in front of MPT ( Majlis Perbandaran Taiping ) Hall
the certificate . International tu yang mahal tuu :D LOL .
tapi bukan nak cakaplah , aku tak training . setakat jalan kat college setiap hari pegi class naik turun tangga , pegi gym sekali main treadmill 10 minutes * nak main lebih-lebih tak boleh sebab orang lain tunggu turn * tu je . tetiba teros join running . errrrrr ? tapi Alhamdulilah , everything goes right . nothing bad happened to me .

p/s : kalau kita lihat kejayaan orang lain , kalau kita taknak ucap tahniah sekalipon , jangan lah condemn . sebab kejayaan dia bukan disebabkan oleh kita , kejayaan dia disebabkan oleh usaha dia sendiri . okay ? contohnya macam cakap ,
" mesti tak ramai yang masukkan , sebab tu ko boleh dapat medal ." 
"42 minutes untuk 5km ? lembab gila kau lari " 
" weh , setakat medal , semua orang boleh dapat lahh " and so on .  
kalau aku lari lembab , kau yang bajet lari laju tu apasal tak masuk ? sebab kau lagi lembab dari aku kan ? okaylah tu , aku tak training langsong , tapi dapat medal jugak , at least aku join , tak macam kau , pandai condemn , tapi habuk pon tarak ! dosa kau penuh sebaldi , aku syok je dapat medal . HAHAHA . *marah ni*


** this is my first time joined a marathon . bukan under matriks or sekolah . kemahuan sendiri . sama seperti participated in Pertandingan Menulis Surat 1Malaysia Peringkat Kebangsaan tahun lepas, 2011, Alhamdulillah time tu dapat no.2 kategori sekolah menengah seMalaysia :)
** aku paksa adik aku join jugak sebab aku ajak kawan-kawan aku dorang taknak .

** kalau time induction/kind of orientation selalunya dorang suruh lari 2.4 km below than 10 minutes.
** nak tengok race calendar kat Malaysia ni ? klik sini (official website for Malaysians)-> Nak Join , Ajak Ramai-ramai Okay ? :D

okay , setakat tu jelah pencapaian aku yang tak membanggakan korang tu . Happy ready guys :)  

Comments

  1. Replies
    1. hm ? haha . adik , jangan lah macam tu . orang kata akak lembab tahu ? -.- haha sepatutnya kena awal lagi . lebih kurang 20 25 minutes je .
      kalau rajin nanti join lah . dapat certificate ^^

      Delete
  2. anyway tahniah boleh jogging 2 km tanpa henti.. kalau saya, saya mampu jalan je sampai penamat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Thanks. Jalan? Takpe jalan pon kind of exercise jugak kann? :)

      Delete
  3. GIVEAWAY TERBARU ! LOMO CAMERA ? IPAD ? join sini cepat ! syarat mudah . baca dulu baru tahu

    http://fatinkedingsecret.blogspot.com/2012/09/misc-giveaway-by-fatin-fitrah-dan-aina.html

    ReplyDelete

Post a Comment